×

Kraftwerk

“We are the robots”…La historia de Kraftwerk.

Muros latinos no latinos – Radio Pájaros

Un paseo por una serie de músicas de tradición y de creación contemporánea en México que trata de ilustrar diferentes formas de atravesar los muros simbólicos con los que identificamos la música latina. Muros territoriales, muros nacionales, muros lingüísticas, muros estilísticos, muros generacionales, muros de históricos. Si estamos de acuerdo en que un muro separa dos espacios diferenciados y en tensión, este programa explora lo contrario de un muro. Trata sobre música en zonas compartidas, tolerantes y con definiciones flexibles.

Este programa fue preparado por Radio Pájaros dentro de un programa de actividades de la Xarxa de Ràdios comuniàries de Barcelona en el 20 aniversario de la caída del muro de Berlín. Se llama ‘Muros latinos no latinos’ pero también podría llamarse ‘El muro simbólico también lo pagarán los mexicanos’.

Contenidos

– Agüita del Pozo Real, Los Nena
– El funánbulo, Rodrigo Castelán
– Fusión Malagueña, Quem
– Bamba Migrante, Laura Rebolloso y Aléxis Díaz Pimienta
– San Miguel Arcángel, Liliana Felipe
– Nereidas, mirada de mujer, Mardonio Carballo y Juan Pablo Villa
– Marcelo: Die Berliner Mauer
– Cristina: el abuelo José
– La rosa, Tlacuatzin
– Lina: cuando se separan las cosas
– Mao: la música nacional y popular
– Queditito, airecillos, Ensamble Elyma
– Juana la Cubana, Marimba Santa Cecilia

Taula #O1. Rania Werda i Raquel Friera

Inaugurem el programa Taula amb la presència de Rania Werda (Tunísia) i Raquel Friera (Barcelona), que han col·laborat en un projecte de creació amb un col·lectiu de dones magrebines a Mollet.

Aquest primer programa en fals directe és un text de corregut i sense pauses entre les artistes, els comentaris de Violeta Ospina, Xavier de Luca i Paula Durán (Jiser) i, finalment, un micròfon obert que tanca amb les paraules d’Isaac Sanjuan (Experimentem amb L’ART) i de membres del Casal de Barri Bac de Roda-Poblenou. Aquest text, no obstant això, està composat per fragments de la conversa i de les filatures que van sorgir de les preguntes sobre el procés on van treballar les dues artistes.

Taula #O1 va comptar amb la presència de públic del barri Poblenou gràcies al suport del Casal de Barri Bac de Roda i la Cooperativa d’Habitatges Bac de Roda. El dispositiu de ràdio va ser produït per La Sesenta y siete.

El guió va ser realitzat per Jiser. La música va ser escollida per les artistes convidades. Agraïm també la col·laboració a Hangar, Experimentem amb l’ART i al Museu Abelló de Mollet del Vallès.

__
Links
Taula #O1: https://www.jiser.org/project/taula-o1
Resum en pdf: https://www.issuu.com/jiser/docs/taula01_ultimo2
Idiomes: Català, castellà i francès

Taula #O2. Walid Aidoud i Xavier de Luca

Taula #O2 ha constat d’una presentació i un diàleg entre el seu convidat Walid Aidoud i Xavier de Luca, així i com d’una sessió de ràdio en la que el públic podrà participar activament en la creació dels continguts finals del podcast.

Walid Aidoud és dissenyador i gestor cultural. Viu i treballa a Alger on és el responsable del Box24, espai artístic situat al centre de la ciutat que acull, impulsa i acompanya els joves creadors del país. A més, és comissari i coordinador d’ARTIFARITI, trobada internacional que té lloc cada any als territoris saharauís.

Amb ell podrem reflexionar sobre els projectes que està portant a terme en el context algerià, i també sobre la gestió d’un espai col·lectiu obert a la jove creació com és el Box24, que funciona des de 2008.

Organitza: Jiser Reflexions Mediterrànies, amb la col·laboració de La sesenta y siete i la Cooperativa d’Habitatges Bac de Roda-Poblenou. Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

__
Links
Taula #O2: https://www.jiser.org/project/taula-o2
Artifariti: https://www.artifariti.org
Idiomes: Català, castellà i francès

Taula #O3. Toni Cots i abu ali

Taula #O3 és un diàleg obert entre els nostres convidats Toni Cots i abu ali i el públic assistent. Es tracta d’una sessió de ràdio on el públic pot participar activament en la creació dels continguts finals del podcast.

Toni Cots és Investigador, creador i director d’arts escèniques. És membre fundador de CRAP, pràctiques de creació i recerca artística amb seu a Mollet. A més, és coordinador del projecte SouthMed CV, que s’ha portat a terme en el període 2015-2018 i que ha recolzat a més de 40 projectes culturals a la regió sud de la Mediterrània.

Toni Serra *) abu ali és autor de vídeos, textos i altres submedia. És membre fundador dels Ovni – Observatori de Video No Identificat i viu actualment a Duar Amzuar (Marroc), des d’on articula la seva reflexió i accions.

* Per a la mescla de so hem substituit la pista del músic tunisià Anouar Brahem, proposada per Toni Cots, per les pistes de Sam Shalabi, “Rabatikaud”, per qüestions de copyright.

Organitza: Jiser Reflexions Mediterrànies, amb la col·laboració de La sesenta y siete, la Cooperativa d’Habitatges Bac de Roda i el Casal de Barri Bac de Roda-Poblenou.

__
Links
Taula #O3: https://www.jiser.org/project/taula-o3
Idiomes: Català i castellà

Taula #O4. Residents 2016-2017

A la Taula #O4 hem parlat, en una dinàmica de joc i traducció, sobre les Residències de Creació BCN-TNS-ALG. Impulsades per Jiser Reflexions Mediterrànies, aquestes residències han permès a nou joves artistes visuals de Barcelona, Tunis i Alger fer una estada de dos mesos en una d’aquestes tres ciutats.

Índex de continguts:
00’00”: Presentació de l’altre
22’35”: Mercat / Marché / Souk / Mercado
31’00”: Identitat / Identité / هوية /Identidad
43’12”: Allò no dit / Le non dit / ما لا يقال / Lo no dicho

Participants:
BCN: Violeta Ospina — Bárbara Sánchez Barroso — Anna López Luna
TNS: Nourhene Ghazel — Slim Gomri — Manel Romdhani
ALG: Lyes Karbouai ‘LMNT’ — Houssem Mokeddem — Mounir Gouri

Els mediadors de la Taula #O4 han estat Walid Aidoud i Xavier de Luca. Violeta Ospina, als controls i la mescla, amb el suport tècnic i la col·laboració d’Hangar.

__
Links
Taula #O4: https://www.jiser.org/project/taula-o4
Residències de Creació 2016-2017: https://www.jiser.org/project/expo-residencies-barcelona
Idiomes: Català, castellà, àrab, francès i anglès

Taula #O5. Daniel Gasol i Los Triángulos

A la Taula #O5 hem parlat de ‘Los Triángulos: crònica d’una cooperativa’ (2017), un documental sobre la transformació del barri de Diagonal Mar, realitzat per Daniel Gasol amb el suport de veïns i veïnes de la Cooperativa d’Habitatges Montseny. Els Triangles té el seu origen en la creació de tres illes d’habitatges durant els anys 70. Van ser construïts per treballadors de les fàbriques dels seus voltants, a través de la creació d’una cooperativa de veïns, fet que va suposar un model de resistència veïnal davant la multitud de precarietats en un barri llavors sense construir i allunyat de Barcelona: sanitat, transport públic, carrers i voreres definides, electricitat, aigua corrent en els habitatges i enllumenat públic. Avui veiem: edificis de luxe, centres comercials i festivals de música.

Daniel Gasol inicia la seva trajectòria combinant recerca i producció artística, indagant sobre els mecanismes que constitueixen narratives hegemòniques. Des del 2016 ha obtingut diverses beques com a Beca d’Educació P. Juncosa (Mallorca 2016), Beca Inter. ETAC (Mallorca 2016), Beca d’Arts Visuals Casa Elizalde, UNZIP (El Prat de Llobregat 2017), Beca de Creació i Experimentació artística L’Escocesa (2018), Beca d’Educació Sala d’Art Jove (2018) entre d’altres.

Amb la participació de Daniel Gasol, Xavier de Luca i Violeta Ospina als micròfons. Organitza Jiser Reflexions Mediterrànies. Produïda amb el suport de La sesenta y siete, la Cooperativa d’Habitatges Montseny i la Cooperativa d’Habitatges Bac de Roda. Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.

Índex:
3’56. Documental sobre l’altra història del barri Diagonal Mar des de la Cooperativa Montseny
9’00. El problema de l’habitatge
12’04. Demandes i manifestacions al govern en els anys 70: “Un cementiri, per favor”
15’50. Orígens de la Festa Major del Poblenou a la Cooperativa
19’39. “Sóc orgullosament del Camp de la Bota”
27’51. Una escola per a la Cooperativa
29’00. Cooperativisme en extinció i la Festa Major com a únic refugi d’un projecte comú
42’34. Pista de ball
47’20. Agraïments i flamenc

__
Links
Taula #O5: https://www.jiser.org/project/taula-o5-daniel-gasol
Visualitzar ‘Los Triángulos: crònica d’una cooperativa’ (2017): https://www.vimeo.com/252527139
Idiomes: Català i castellà

Taula #O6. Residents BCN amb Abir Boukhari

Taula #O6 ha tingut lloc a Ràdio Fabra, amb els artistes participants al projecte de Residències de Creació BCN/TNS/ALG 2018-2019: Anna Irina Russell (BCN), Meriam Ben Amor (TNS) i Sofiane Zouggar (ALG), acompanyats per l’equip de Jiser i la comissària siriana Abir Boukhari (AllArtNow, Estocolm/Damasc), encarregada de fer el seguiment dels seus treballs en residència.

Amb la participació de Xavier de Luca i Violeta Ospina als micròfons. Organitza Jiser Reflexions Mediterrànies amb el suport d’Hangar, Ràdio Fabra, l’Ajuntament de Barcelona i La sesenta y siete.

_
Links
Taula#O6: https://www.jiser.org/project/taula-o6
Idiomes: Català, castella, francès i anglès

Taula #O7. Espace Mass’Art · Tunis

La Taula #O7 va tenir lloc a l’Espace Mass’Art, a Tunis, coincidint amb la realització de les Residències de Creació, que han acollit a les artistes Anna Ill (BCN), Safa Attyaoui (TNS) i Souad Douibi (ALG), durant els mesos de maig i juny 2019.

Amb aquesta Taula hem volgut engegar una nova variant del programa, que es realitzarà per primer cop fora de Barcelona, i que serà una emissió itinerant per les ciutats de Tunis, Alger i Barcelona.

En aquesta primera etapa a Tunis, el dia 20 de juny a les 17h, proposem obrir una reflexió conjunta sobre cultura, els seus espais i metodologies possibles de la mà dels seus actors a la ciutat de Tunis, amb els convidats Sana Tamzini i Naceur Sardi i gràcies a la participació d’artistes, gestors, comissaris, veïns i amics.

00.00. Provant, 1, 2, 3…
01.25. Introducció a l’espai i els comensals
08.30. Per a reconèixer-nos: quin l’eina principal de la teva pràctica?
23.16. Mass’Art: eix de creació de comunitats i de vincles
45:13. Debat sobre l’art en diferents contextes d’educació i/o aprenentatge
01.05:00. Qüestions i preguntes llançades la pròxima Taula a Alger (i Barcelona)

__
Links
Taula #O7: https://www.jiser.org/fr/project/taula-o7-mass-art-tunis
Espace Mass’Art: https://www.facebook.com/EspaceMassART
Idiomes: Àrab i francès

Taula #O8. Denise Araouzou i Mayssa Fattouh

Denise Araouzou i Mayssa Fattouh van compartir amb nosaltres la Taula #O8. Per segona vegada aquest any vam estar a l’estudi de Ràdio Fabra transmetent en directe la conversa amb aquestes dues comissàries que estan desenvolupant el seu treball actualment a Barcelona.

Ens ha semblat molt interessant convidar-les per connectar amb els contextos artístics i crítics de la Mediterrània d’on provenen: el Líban (Beirut) i Xipre (Limassol).

Vam compartir mirades sobre el passat, el present i el futur de la relació de les ciutats mediterrànies amb el mar, a través del caminar, de platges privades, d’arquitectura per l’entreteniment, del consum, d’autenticitat i falsedat, de l’espai públic i de murs.

Vam parlar també dels problemes com el turisme massiu i de la gentrificació dels barris propers a la platja, dels programes de les institucions culturals en relació a audiències de turistes, entre altres; tot des de referents artístics i des de l’escolta de sonoritats que creen, fins i tot, vincles amb la memòria col·lectiva i individual de les ciutats.

Organitza Jiser Reflexions Mediterrànies amb el suport de Ràdio Fabra i l’Ajuntament de Barcelona. Agraïments: Toni Cots, Violeta Ospina, Xavier de Luca, Christian Len Rosal i Santi Periel.
__
Índex:
00:00. Homenatge als pescadors, al port i al barri de la Barceloneta. Enregistraments i montatge sonor d’Ilaria Sartori (Monsdesons). 2017
13:06. ‘Limassol Wake’ in album Hawaiiprus by Panayiotis, produced by Honest Electronics
25:02. Towards an amicable end – Ode to the Sea. On the occasion of the first Week of Sound in Lebanon. 2018
44:07. Fragment of Cyprus Oral History project at Frederick Research Center (FRC). 2012
59:20. Rock city. Maite Rodríguez & Violeta Ospina, Marseille. Collaboration between Bokra Sawa – El Medina – Jiser. 2017 with the collaboration of João Pedro Pupo

__
Links
Taula #O8: https://www.jiser.org/project/taula-o8-denise-mayssa
Ràdio Fabra: https://www.barcelona.cat/fabraicoats/fabrica/es/radio-fabra
Idiomes: Anglès

Taula #O9. Ed Oner, Salah Malouli i Xavier Ballaz

Taula #O9 va tenir lloc el 14 de setembre, durant la celebració del projecte MURAL/LOCAL, en la seva tercera edició, coincidint amb els Tallers Oberts de Poblenou i la Festa Major del Poblenou.L’artista marroquí Ed Oner (Mohamed Touirs), en companyia del gestor cultural Salah Malouli, han parlat sobre la seva experiència en la pràctica de l’art urbà, els festivals i les comunitats del grafitti, especialment a les ciutats de Rabat i Casablanca. En comparació i creant vincles convidem a la Taula a Bostik Murals, representada per en Xavier Ballaz, projecte referent de Barcelona de grafitti i art urbà.

Aquesta edició de Taula al pati de la Cooperativa d’Habitatges de Bac de Roda fa una crida especial als veïns i veïnes dels blocs, ja que alguns seran retratats per Ed Oner en el mur. Volem que els seus desitjos i comentaris sobre el present i al futur del mur siguin part d’aquest programa de ràdio a l’aire lliure.

Índex:
01:59. Què és MURAL/LOCAL 2019?
04:07. Festivals ‘Jidar Toiles de Rue’ i ‘Sbagha Bagha’ a Rabat i Casablanca
13:31. B-Murals (Barcelona)
18:45. Usos públics, usos comunitaris i usos privats dels murs
30:24. Mur i projecte ‘Carte postal’ d’Ed Oner

__
Links
Taula #O9: https://www.jiser.org/project/taula-o9-ed-oner-salah
MURAL/LOCAL 2019: https://www.jiser.org/project/mural-local-2019

Taula #1O. Le Pupitre · Alger

La Taula #1O es va celebrar el dijous 24 d’octubre a Le Pupitre, un espai de formació i creació artística, obert recentment al centre d’Alger, on es realitza l’exposició ‘Toute minute intermédiaire’ amb els projectes de Joan Pallé, Férielle Zouari i Louise Dib, participants del projecte Residències de Creació BCN>TNS>ALG.

A través de la relació i la interacció entres espais culturals de la Mediterrània, Jiser proposa una correspondència oberta a través d’un format de ràdio en viu i fòrum obert, que convoqui a diferents artistes, agents, comissaris, educadors i dinamitzadors culturals en les tres ciutats.

Taula #1O forma part d’una itinerància en marxa entre Tunis, Alger i Barcelona. Els temes de les Taules itinerants es pensen en comú, sorgeixen de les problemàtiques i dels interessos de cadascun dels espais, en relació al context actual de les seves ciutats, les seves dinàmiques socials i el medi artístic que habiten.

Índex
1:46. Presentació Walid Aidoud / Xavier de Luca (Box24 & Jiser)
6:20. Sóc una eina/objecte com…
24:00. Reponstes des d’Alger a la pregunta plantejada a la Taula #O7 a Tunis sobre les alternatives artístiques en un context politic difícil.
34:45. Qui som dins del nostre context amb el cos / el cor?

Producció radio: Karim Ammi / Violeta Ospina

Música:
– El 3ou – العُ – “Koullech – كلّش”
– Taos Amrouche “Chants berbéres de Kabylie”

__
Links
Taula #1O: https://www.jiser.org/project/taula-1o-pupitre-alger
Expo Résidence 2019 Alger: https://www.jiser.org/project/toute-minute-intermediaire-residencies-de-creacio-bcntnsalg

Dia 7

Segunda entrega de este mix de funk y otras hierbas destilado en el confinamiento.

Cuarentena Funk

“Mientras recuperamos el ritmo habitual de emisiones y trabajo, os ofrecemos algunas sesiones en formato DJ para que al menos no decaiga el ánimo y podáis bailar durante la cuarentena, sino, además de la economía, se resentirá la operación bikini. En ésta primera entrega, una hora de funk, disco house y otras hierbas. Ánimo y paciencia!!!”

72. LOS TRABAJOS / Lucho González y Ensamble Elyma

Es patrimonio la distancia y el espacio sin testigos. Mirar las nubes y su transformación es el trabajo de estos días. Aquí se encuentran el disco ‘Esta parte del camino’ de Lucho González con el disco ‘Villancicos de Sor Juana Inès de la Cruz’ del Ensemble Elyma dirigido por Gabriel Garrido.

1. A este edificio celebre, Ensamble Elyma
2. Improvisacion Por Marineras, Lucho González
3. Queditito, airecillos, Ensamble Elyma
4. Amigo Juan, Lucho González
5. Las flores y las estrellas, Ensamble Elyma
6. Palabras Para Julia, Lucho González
7. Ah de las mazmorras, Ensamble Elyma
8. Secreto, Lucho González
9.Los que tienen hambre, Ensamble Elyma
10. Coplas A Pancho Graña, Lucho González

Sexoficciones

Mesa de radio para un bar de barrio.

Esta es una versión del Consultorio de la Señorita B. dirigida por Samuel Céspedes para ser presentada en el Bar de Toro, en Barcelona, transmitida por una antena doméstica para 12 participantes.

La consulta que detona estas sexoficciones es del archivo de cartas enviadas al programa de Elena Francis, donde una consultante llamada Loreto narra como persigue a su marido por la ciudad de Barcelona y lo encuentra frecuentando bares de homosexuales.

Esta versión de podcast está incompleta puesto que Perry Medea hace una emisión en vivo de su “Dietario de cruising”, un recorrido íntimo por la ciudad con el deseo de recuperar el cruising, real e imaginario, de ubicar, políticamente, el encuentro sexual y casual en el espacio público, ante la insuficiencia del Tinder y de otras “tecnologías del amor”.

Dirección: Samuel Céspedes. Mezcla en vivo: Violeta Ospina. Producción: Isabella Franceschi y Mireia Cucala. Coreografía: Isabella Franceschi. Ha sido presentada en el marco de la residencia en el LAC de La Virreina (2017) y el festival FIRE!! En escena (2018).

Consulta sentimental de Irfán – Karaoke inmigrante

¿Por qué no puedo obtener la nacionalidad española si llevo más de 17 años aquí? – Irfán, 2017, en La Boquería.

Con esta pregunta grabada por Mireia Cucala, radio cabaretera del reportaje, surge un proyecto impulsado por Violeta Ospina, con la colaboración de Radio Cava-ret, que consiste en la realización de un taller de karaoke para interpelar el control migratorio. El taller consistió en escuchar la migración de personas racializadas como Irfán y al interior del grupo, de leer en voz alta texto sobre la ley de extranjería y recolecciones de prensa que hace Daniela Ortiz para su proyecto Europa Blanca. Luego tomamos canciones populares y de nuestro gusto, para hackearlas con palabras que hacen parte del amplio menú de opresiones, asesinatos, hechos y narrativas que acompañan el orden colonial y la separación fronteriza, concretamente en España. El karaoke inmigrante canta cómo el control migratorio afecta el deseo, la sexualidad y los cuerpos migrados en el contexto de la ‘Europa fortaleza’.

El proyecto surge del Consultorio sentimental de la Señorita B, de Radio CAVAret, con la realización de Isabella Franceschi, Mireia Cucala, Samuel Cespedes y Violeta Ospina y el repertorio de video-karaokes hasta la fecha es una intervención permanente en YouTube.

Consultorio sentimental de la Señorita B. (La Virreina #3)

Tercera entrega para el recorrido del Consultorio sentimental de la Señorita B en La Virreina.

Esta es una mezcla de las consultas sentimentales, políticas y eróticas, enviadas a través de un buzón en línea a la Radio Cava-ret, durante una residencia del colectivo en La Virreina Centre de La Imatge y en el marco del LAC de 2017. Durante ese periodo también recogimos grabaciones de transeúntes y realizamos tres entregas con público que consistían en recorridos con preformances para 30 personas, transmitidos por una pequeña estación pirata y casera en F.M a los móviles de cada une.

La Señorita B. es una versión de Elenita Francis, un formato radiofónico de consultorio, que funciona en el franquismo, en tanto modelo de comportamiento para las mujeres. El proyecto surgió del reto por descolonizar nuestro deseo y nuestra sexualidad. Por un lado, aprovechamos que nuestra sede temporal estaba ubicada en la residencia del Virrey Amat en Barcelona, cuya fortuna fue amasada en América, con oro, cuerpos y saberes de las minas de Potosí para atravesar la sexualidad por el proceso de racialización actual. Por otro lado, experiementamos la idea de encarnar la consulta, más allá de responderla. Es así que proponíamos a nuestra audiencia moverse por el edificio para encontrar “el punto G de la señorita B” (el dial de la frecuencia modulada) y de ver encarnadas las respuestas, que no eran respuestas si no indicaciones espaciales o gestos hacia las preguntas, encarnadas en las preformers: radio-cabareteras.

Un proyecto de Radio CAVAret con la realización de Isabella Franceschi, Mireia Cucala, Samuel Cespedes y Violeta Ospina, en la dirección sonora.

Consultorio sentimental de la Señorita B. (La Virreina #2)

Segunda entrega para el recorrido del Consultorio sentimental de la Señorita B en La Virreina.

Esta es una mezcla de las consultas sentimentales, políticas y eróticas, enviadas a través de un buzón en línea a la Radio Cava-ret, durante una residencia del colectivo en La Virreina Centre de La Imatge y en el marco del LAC de 2017. Durante ese periodo también recogimos grabaciones de transeúntes y realizamos tres entregas con público que consistían en recorridos con preformances para 30 personas, transmitidos por una pequeña estación pirata y casera en F.M a los móviles de cada une.

La Señorita B. es una versión de Elenita Francis, un formato radiofónico de consultorio, que funciona en el franquismo, en tanto modelo de comportamiento para las mujeres. El proyecto surgió del reto por descolonizar nuestro deseo y nuestra sexualidad. Por un lado, aprovechamos que nuestra sede temporal estaba ubicada en la residencia del Virrey Amat en Barcelona, cuya fortuna fue amasada en América, con oro, cuerpos y saberes de las minas de Potosí para atravesar la sexualidad por el proceso de racialización actual. Por otro lado, experiementamos la idea de encarnar la consulta, más allá de responderla. Es así que proponíamos a nuestra audiencia moverse por el edificio para encontrar “el punto G de la señorita B” (el dial de la frecuencia modulada) y de ver encarnadas las respuestas, que no eran respuestas si no indicaciones espaciales o gestos hacia las preguntas, encarnadas en las preformers: radio-cabareteras.

Un proyecto de Radio CAVAret con la realización de Isabella Franceschi, Mireia Cucala, Samuel Cespedes y Violeta Ospina, en la dirección sonora.

Consultorio sentimental de la Señorita B (La Virreina)

Primera entrega para el recorrido del Consultorio sentimental de la Señorita B en La Virreina.

Esta es una mezcla de las consultas sentimentales, políticas y eróticas, enviadas a través de un buzón en línea a la Radio Cava-ret, durante una residencia del colectivo en La Virreina Centre de La Imatge y en el marco del LAC de 2017. Durante ese periodo también recogimos grabaciones de transeúntes y realizamos tres entregas con público que consistían en recorridos y preformances para 30 personas, transmitidos por una pequeña estación pirata y casera en F.M.

La Señorita B. es una versión de Elenita Francis, un formato radiofónico de consultorio, que funciona en el franquismo, en tanto modelo de comportamiento para las mujeres. El proyecto surgió del reto por descolonizar nuestro deseo y nuestra sexualidad. Por un lado, aprovechamos que nuestra sede temporal estaba ubicada en la residencia del Virrey Amat en Barcelona, cuya fortuna fue amasada en América, con oro, cuerpos y saberes de las minas de Potosí para atravesar la sexualidad por el proceso de racialización actual. Por otro lado, experiementamos la idea de encarnar la consulta, más allá de responderla. Es así que proponíamos a nuestra audiencia moverse por el edificio para encontrar “el punto G de la señorita B” (el dial de la frecuencia modulada) y de ver encarnadas las respuestas, que no eran respuestas si no indicaciones espaciales o gestos hacia las preguntas, encarnadas en las preformers: radio-cabareteras.

Un proyecto de Radio CAVAret con la realización de Isabella Franceschi, Mireia Cucala, Samuel Cespedes y Violeta Ospina, en la dirección sonora de . Agradecemos a Sebastián Maturana por el registro en fotografía y al LAC (2017) de La Virreina Centre de la Imatge por su apoyo.

La nave pirata

La nave pirata de Diversorium fue un especial de falso-directo con invitades. Diversorium es una propuesta festiva de artes vivas, que atrajo a las radio cava-reteras por su carácter liberador y abierto.

En este podcast Diversorium se ocupa la Sala 3 del Apolo, para celebrar la diversidad humana y la diferencia, y también para “mover” y “sacudir” las discriminaciones. Un proyecto de Maria Oliver y Antonio Centeno, activistas por la diversidad funcional y Veronica Valentini, anfitriona de la fiesta que estuvieron en el primer puerto. En los siguientes puertos nos encontramos con Sindillar Sindihogar, Marikarmenfree, Elektra insogna, La Caníbal y Fetesamans.

Realizado el viernes 28 de febrero, La (3) de Apolo, Barcelona. Organizado por E.M.M.A. para Concomitentes. Foto: Eva Carasol. Con la dirección de Violeta Ospina en la performance y la mezcla de sonido y la perfromance e investigación de Samuel Céspedes, Radio Cava-ret. Gracias a Patricia del Razo y David Bachiller.

71. LOS PECES / Fabiola González, La Chinganera y Omar Camino

Comprender desesperado que los peces nadaban debajo de nuestros pies. Al calor del miedo los microbios se moverán más y mejor. Aquí se encuentran el disco ‘La soledad sonora’ de Omar Camino con el disco ‘Todas íbamos a ser Violeta’ de Fabiola González, la Chinganera.

1. Del cielo a tu corazón, La Chinganera
2. Bien puede ser, Omar Camino
3. La dicha, La Chinganera
4. Aprended flores de mí, Omar Camino
5. El reclamo, La Chinganera
6. He andado muchos caminos, Omar Camino
7. Décimas de amor, La Chinganera
8. Si mi voz muriera en tierra, Omar Camino
9. Yo no quiero que mi niño, La Chinganera
10. Te digo adiós, Omar Camino
11. Centésima, La Chinganera

Viaje a las Antillas Francesas

VIAJE A LAS ANTILLAS FRANCESAS. Desde la isla de Guadeloupe conectamos con los tambores gwo ka y con las producciones de Debs International.

1×08 Anime

Programa dedicat a Bola de Drac, l’última entrega de l’especial nostalgia anime i la nuestra primera col·laboradora ens parlaa dels personatges queer a l’anime!

70. VICTORIA / Daniel García Diego y Rafael Delgado

La victoria está garantizada desde el principio. Rotundamente. Y las sutilezas las iremos encontrando en el camino. Aquí se encuentran el disco ‘Chelfie I, Territorios'(2018) de Rafael Delgado con el disco ‘Travesuras’ (2019) de Daniel García Diego.

1. Vengo de moler, Daniel García Diego
2. Casinos de Chincha, Rafael Delgado
3. Dream of Mompou #4, Daniel García Diego
4. Fuegos disimulados, Rafael Delgado
5. Dream of Mompou #1, Daniel García Diego
6. Redial, Rafael Delgado
7. Travesuras, Daniel García Diego
8. Cantelo usted, Rafael Delgado
9. Oniria, Daniel García Diego
10. Acebos, Rafael Delgado

Travesuras
Daniel García Diego, Piano
Reinier Elizarde “el Negrón”, contrabajo
Michael Olivera, batería

Chelfie I , Territorios
Rafael Delgado, Cello de 5 cuerdas
Diego Tejedor, violín
Emiliano Álvarez, clarinete
Francisco Huici, saxo tenor
Leandro Cacioni, guitarra
Mariana Atamás, violín
Mario Gusso, percusión
Oscar Giunta, contrabajo
Pablo Fraguela, piano
Ricardo Cánepa, contrabajo
Rubén Slonimsky, bandoneón
Sepehr Marjouei Nouri, viola
Victoria Polti, flauta
Hernán Crespo, acordeón

Murmuro Duro Drexiyas del Mediterráneo – Radio CAVAret

Radio CAVAret és un espai per a la materialitat de la paraula, el fals-directe i el sudakafuturisme. Aquesta cèl·lula radiofònica presenta una peça de collage sonor explorant un dels temes recurrents en el seu treball: la migració, en aquest cas inspirant-se en el mite afrofuturista de Drexciya, un païs subaquàtic del Atlàntic poblat per èssers adaptats a viure sota l’aigua.
“Murmuro duro Drexciyas del Mediterráneo” és l’aportació de Ràdio CAVAret a Ràdio Paradigma Mur, una col·lecció de 10 programes que exploren els nous murs i noves fronteres territorials, socials i mentals establertes després de la desaparició del mur de berlín ara fa 30 anys en un món suposadament globalitzat.

Sin vagina, me marginan x Frau Diamanda (Héctor Acuña)

La Barbie necessita 30.000 dòlars per pagar la seva operació d’afirmació de gènere. Tot i que es presenta a diversos processos de selecció, ningú vol oferir-li feina. Per això decideix aconseguir els diners a través d’una arriscada estratègia que dissenya amb l’ajut de la seva amiga Microbio: segrestar la filla d’un ministre trànsfob i demanar un rescat.

Verástegui va debutar com a director amb aquesta pel·lícula, que va ser rodada amb un telèfon mòbil i un ajustadíssim pressupost de 5.000 dòlars.

Conversa amb Frau Diamanda (Héctor Acuña), artista audiovisual travesti del Perú.

MRC

La prevalença actual de MRC en el nostre país s’estima al voltant del 9.2% de la població adulta, amb una prevalença global en els graus 3-5 del 6.8%, augmentant al 20.6% en individus majors de 64 anys. Aquest increment es justifica per l’envelliment de la població, per la major existència de factors de risc cardiovascular i per un diagnòstic precoç.

En el moment que un pacient és diagnosticat d’una MRC avançada (MRCA) comença una etapa en la que ha de prendre decisions que canviaran la seva qualitat de vida. En aquest període és necessari el desenvolupament d’un Programa Integral de Cures Pal•liatives Renals (PICPR) que inclogui: Cures de suport renal (CSR), maneig renal conservador, TRS, procés de retirada de diàlisi, control de situació de darrers dies.

L’aplicació de la medicina pal•liativa en pacients amb MRC-5 implica desenvolupar estratègies de comunicació en escenaris complicats com la retirada de TRS o el no inici, fins al control de símptomes, maneig dels últims dies i prevenció del dol complicat.

Classic, Gold, Premium.Tècniques racials de reproducció assistida

En aquesta trobada, @criticaldias comparteix una recerca en curs sobre la interfície de les tecnologies de reproducció assistida. Classic, Golden, Premium són algunes de les classificacions més utilitzades per classificar i comercialitzar tipus d’esperma o altres matèries biològiques. La sessió planteja qüestions clau per comprendre la relació entre el turisme reproductiu, l’internet neoliberal, la cultura LGTBI i les lògiques racials que travessen la bioeconomia i el capitalisme afectiu.