Aquest va de Paris, google i menjar.
Archives
HDB 2×02: La masculinidad con Benjo Podlech
Después de entender el porqué de trabajarnos la masculinidad en el programa anterior, traemos a un referente en el tratamiento de las masculinidades, el terapeuta Benjo Podlech para ofrecernos soluciones y contarnos aprendizajes de su trabajo con hombres. Todo un lujo tenerlo entre nosotrxs y destacar la buena vibra que nos transmitió. ¡Que lo disfrutéis!
HDB 1×01: ¿Por qué las masculinidades?
Empezamos nuevo curso para recordarte de que va lo nuestro. ¿Por qué hablamos de masculinidades? ¿A dónde queremos llegar? Si te pica la curiosidad, escúchanos y de paso dinos que te parece, nos encantaría tener tu feedback sin tapujos 📩@hijxsdeboomers. Porque no, esto no es un podcast facilón, esto es un tema incómodo, pero creemos que aunque cueste hay que hablarlo con naturalidad. ¡Animarse! 😉
Històries sobre l’abundància
Si heu vist un hort sabreu que la natura és generosa i ens regala, a cada estació, l’aliment que necessitem. Als supermercats hi ha tal abundància de productes i a un preu tan baix que és molt difícil detectar i valorar les implicacions que hi ha al darrere de cada tria que hi fem. També sabem que es llença molt menjar i que això té enormes conseqüències mediambientals i socials.
Les campanyes anti malbaratament posen l’èmfasi en el consumidor final i la seva responsabilitat i poc sabem, per exemple, de les relacions de poder existents al llarg de la cadena agroalimentària o de les polítiques que afavoreixen l’agroindústria en detriment de la pagesia. Tampoc es parla massa de les desigualtats de classe i la resta de components interseccionals que incideixen a l’accés a l’aliment i el seu tractament.
Des d’aquesta visió d’aparent abundància, està clar que estem davant d’un problema sistèmic.
Perquè es llença menjar? Parlem de logística, consciència, estètica o política?
Quina és la nostra responsabilitat i com l’abordem sense rendir-nos a l’eco-ansietat?
I perquè parlem d’això a un centre d’art?
En aquest podcast aprofundirem sobre l’aprofitament alimentari com a eina d’emancipació i com podem fer valer el nostre poder a l’hora d’incidir al sistema alimentari actual. Ho farem mentre mengem tot parlant de cures, sostenibilitat i comunitat(s).
Episodi a càrrec del Gremi de Gastronomia del Santa Mònica
Amb la participació de Marta Solans, membre de Cuchara, i Chiara Monterotti, membre de SomLaclau i Espigadoras.
Rambla Subversiva #2
.
Tudanzas #7
.
Black Market – Y la rumba volvió a África
BLACK MARKET noviembre 2022. Y LA RUMBA VOLVIÓ A AFRICA. El impacto de los ritmos afrolatinos en su retorno al continente africano
Empanada Cultural – T05 E04: El Dol
Aquesta setmana parlem de Cinema (Adriano Calero)i l’ Asian Film Festival i de «Men», d’Alex Garland (Pol Diggler i Ariadna Salvador).
Palabas. Mostra d’audiovisuals filipins de Barcelona
– AC María. Silang (Filipines), 1992. Graduada en Cinema i Mitjans Audiovisuals a Bande à Part. En 2018, va crear la seva pròpia empresa Framing Your Story. Dos anys després, el seu curtmetratge «Somos viajerxs» va ser seleccionat per Subtravelling XI International New Talent’s Short Film Fest, BCN-SEOUL i estrenat a Curtcircuit 33, MouTV i Seoul Metre International Subway Film Festival (SMIFF). Actualment, treballa en un projecte a Filipines per a Casa Duende Productions Inc.
– Berjer B. Capati. Manila (Filipines), 1982. Director audiovisual, editor, guionista, il·lustrador i dramaturg establert a Barcelona des de fa cinc anys. És llicenciat en Humanitats amb estudis superiors en Comunicació Audiovisual. Després de Famelicus (2014), Vulneris (2015) i Reunae (2016), reprén el món de l’audiovisual després de la seva obra teatral ‘Tagó (Amagats): Filipins a Barcelona’ (2021), guanyadora de l’Esment Especial al Millor Text Original atorgat en col·laboració amb l’Acadèmia de les Arts Escèniques i el XII Festival MUTIS de teatre independent i nova creació de Barcelona. A Violent Act of Love (2021) és el seu últim projecte audiovisual.
– Kim Hernandez. Barcelona (Espanya), 2000. Tècnica en realització audiovisual d’origen filipí. Forma part del comitè d’expertes i és coguionista en el programa de Betevé, Oh my goig! i és editora en la productora Camille Zonca. Realitza vídeo-poemes com a forma d’expressió artística.
– Rodel Juacalla Placino. Quezón (Filipines), 1980. Director i cineasta. Va començar fa deu anys filmant noces i esdeveniments com un equip d’un sol home a Màlaga, Espanya. Més tard es va centrar en la direcció i el cinema. Ha fet documentals al costat d’un equip de persones immigrants a Barcelona i també en aquests últims anys, va tenir l’oportunitat de col·laborar en rodatges amb Star Cinema i en un altre projecte sota la direcció de Cathy Molina.
– Ana Bustamante. Directora, actriu i investigadora d’origen equatorià. És diplomada en Teatre Gestual en la pedagogia Lecoq en estudis de teatre, i en mim corporal al Centre Moveo, ambdues a Barcelona. És també llicenciada en arts escèniques per la Universitat París VIII i Màster en Estudis Teatrals per la UAB i l’Institut del Teatre. Fundadora de la companyia de teatre Rommelen, també pertany al departament artístic del Festival MUTIS de teatre emergent de Barcelona i al col·lectiu La Plataforma escènica.
Xupa’m el Gòtic #9
Un programa de ràdio que indaga sobre aspectes de la cultura i el pensament. Drap-Art neix al 1995 amb l’objectiu de crear consciència sobre temes ambientals i socials, mitjançant la promoció de l’art creat a partir de materials rebutjats i el reciclatge creatiu. A més de ser una plataforma per a artistes que recuperen el concepte de l’objet trouvé i utilitzen per a reflexionar sobre el deteriorament del nostre entorn.
El cos-llar amb Bàrbara Raubert
Al segon episodi de la temporada de Santa Mònica Ràdio, parlarem de la idea del cos com a llar amb alguns protagonistes de l’actual proposta expositiva, com les ballarines del Col·lectiu FREE’T –Alba Vicario, Laia Roset i Maria Mora– que presenten la performance-concert Domesticus al Santa Mònica el proper dimecres 18/11. Amb elles ens preguntarem què significa habitar el cos, i sobre les metàfores que s’han generat per parlar de la casa.
I, en directe, ens acompanyarà el creador de software, músic i performer Carlos Carbonell, artista resident al Santa Mònica, amb qui qüestionarem el lloc i la imatge del cos digital a través de les seves experiències en intel·ligència artificial.
«A l’ombra de Pegasus. Drets civils en l’era de la vigilància»
La infracció dels drets civils de periodistes, activistes i polítics per l’ús del programa espia Pegasus per part de governs democràtics ha fet saltar totes les alarmes mediàtiques. Per què, tot i tenir un marc legal que ens protegeix de l’extracció de les nostres dades, aquest no ens defensa contra l’ús de programari espia? Com hem arribat a renunciar a una part de la nostra llibertat, a canvi d’una sort de promesa de seguretat dels governs?
En l’era de la hipervigilància, a banda de Pegasus, cada vegada apareixen programes més sofisticats per monitoritzar els nostres moviments digitals, amb totes les implicacions que això pot tenir en la nostra vida física. Davant la invasió de drets i llibertats, quines eines tenim per defensar-nos legalment?
Ho posem sobre la taula amb un diàleg entre:
- Anaïs Franquesa, codirectora d’Irídia -Centre per la defensa dels Drets Humans i advocada penalista especialitzada en drets humans, moviments socials i dret internacional humanitar.
- Enric Luján, politòleg especialitzat en la defensa de la llibertat i la privacitat a Internet.
- Marc Serra, Regidor de Drets de Ciutadanía i de Participaci de l’Ajuntament de Barcelona.
Modera Ignacio Orovio, periodista d’investigació a La Vanguardia.
Ressonàncies | La Vila de Gràcia
Us convidem a connectar amb Ressonàncies, el podcast itinerant de l’Espai Avinyó, des del qual entrem en contacte amb la pluralitat d’agents i iniciatives de la ciutat per a reflexionar sobre l’espai públic i les seves ressonàncies en clau jove i intercultural.
Aquesta vegada, ‘Ressonàncies’ s’allotjarà al voltant de la plaça del Poble Gitano, al barri de la Vila de Gràcia i aprofitant el Dia Internacional de la llengua romaní, parlarem sobre les diverses pèrdues d’elements simbòlics i materials que ha patit el poble gitano històricament però també dels esforços de diversos activistes i associacions gitanes per la recuperació del seu patrimoni lingüístic i de la seva memòria a l’espai públic del barri i de la ciutat.
Amb:
– Ricard Valentí
– Emerida Isuf
Col·labora:
– Servei d’Interculturalitat de Gràcia – Districte de Gràcia
Fabra Magazine – Especial 42 (Festival de gèneres fantàstics de Barcelona)
Fabra Magazine conduït pel periodista cultural Crisol Tuà. Especial 42 Festival de gèneres fantàstics de Barcelona que es fa del 2 al 6 de novembre a Fabra i Coats. Entrevista a Ricard Ruiz Garzón, comissari del festival. Mariló Álvarez Sanchis ,autora. Joaquim Noguero comissari de l.exposició sobre Italo Calvino. Carla Campos Moreno i Maritxu Olazábal comissàries de l’ exposició sobre Terry Pratchett.
L’hora del patrimoni #8
Cultura Tradicional i Popular a la Rambla #9
Intro al podcast de Santa Mònica amb Antònia Folguerola
Per a què serveix un podcast?
Coneixerem com els equipaments culturals utilitzen els podcasts ja sigui com a part dels seus programes, com a un format de creació artística o com una eina de difusió.
En aquest programa en directe parlarem amb la ràdio d’un museu, Ràdio Web Macba; amb el podcast d’un equipament dedicat a les arts escèniques, el Mercat de les Flors; amb una biblioteca amb un fons documental immens, la Biblioteca de Catalunya; i amb la direcció de Santa Mònica, més que per donar resposta a la pregunta «Per a què serveix un podcast?», per saber com aquestes institucions culturals el fan servir.
Empanada Cultural – T05 E03: Monstres
Aquesta setmana parlem de cinema, «Werewolf by Night», de Michael Giacchino – Marvel (Pol Diggler i Edgar Moreno ) i el Festival de Sitges (Adriano Calero).
Sunsikuri Caló #9
Sunsinkuri Caló és altaveu gitano. Programa de difusió i foment de les activitats culturals centralitzades i organitzades per CARABUTSI (Desenvolupament Integral de la Cultura Gitana a Catalunya) des de l’EMUGBA (EcoMuseu Urbà Gitano de Barcelona) del Carrer de la Cera número 10.
Fils / Herència Africana Ràdio #9
Presentat per Ludi Adelino i Clement Esso
Herencia Africana, el programa de radio amb voluntad d’unir els imaginaris europeus i africans, és un espai comú per a seguir avançant conjuntament i en la mateixa direcció. És a dir, sense que els esdeveniments de l’ahir ens impedeixin ser humans units avui.
Amigas Hasta en el Infierno #2
–
Pikala #9
Programa presentat per Faouzia Chati Badou, presidenta de l’Associació de Dones Marroquines a Catalunya, espai formatiu i de trobada, de participació social, cultural, política i tecnològica de la comunitat.
Dones a les Ones – 3 – El perfum i coses del barri
Un magazine d’actualitat, cultura i entrevistes, amb un estil dinàmic i proper, conduït per dones de mirades diferents.
Eva ens trasllada a l’univers del perfum, els aromes i la història del perfums. La Consol parla del millor croissant d’Espanya, i la Gemma fa una passejada pel barri i per l’univers de Tàpies.
Ens podeu contactar a través del correu donesalesones@gmail.com
Radio Jove Aixec – Capítol 6
Aquí una altra vegada! Inaugurem aquesta nova temporada parlant d’Espanya buidada i videojocs. Ens acompanyen també 2 components del grup de música «Efectes Secundaris», amb els quals xerrarem sobre el seu nou disc «Stigma».
Meravellós batibull!
Aquí otra vez! Inauguramos esta nueva temporada hablando de España vaciada y videojuegos.
Nos acompañan también 2 componentes del grupo de música «Efectes Secundaris», con los que charlaremos sobre su nuevo disco «Stigma».
Maravilloso batiburrillo!
Balls · Músiques · Resistències | De cos i veu
Què ens diu l’imaginari col·lectiu sobre algunes músiques i danses? Com reivindicar i dialogar des del cos? Com generar espais de trobada i col·lectivitat des de l’art?
‘De cos i veu’ és una taula rodona que reflexiona sobre el pes colonial de la mirada en relació a les danses, la memòria i l’espai públic. De la mà d’algunes ponents de les sessions del cicle Balls, músiques i resistències, l’Espai Avinyó i «Estar, ballar, 3,4» de Bornlab, el programa de mediació comunitària del Born CCM, compartirem idees que connecten el fet diaspòric i expressions vinculades al ball i la memòria, pensarem les formes en què aquestes expressions poden ocupar places, carrers i infraestructures públiques en tant que pràctiques artístiques crítiques, i indagarem sobre les memòries de resistència que es transmeten a través d’elles.
Modera: Flora Saez. Professora de dancehall, ballarina, afrofeminista.
Col·labora: Bornlab, programa de mediació comunitària del Born CCM
Ruta Lokal – Capítol 104
Tothom benvingut a Ruta Lokal, el programa que durant quasi bé una hora us punxarem música de banda i artistes de la provincia de Barcelona que actúan també a salas i centres de la provincia entre l’1 i el 15 de Novembre de 2022. El meu nom és Manuel Burgos i aquest es el programa número 104 a la cinquena temporada d’aquest projecte que avui produïm desde Ràdio Fabra i la Fàbrica de Creació de la Fabra i Coats de Barcelona. Recordeu que Ruta Lokal no és només un programa o un podcast de ràdio si no que també és una agenda a la web on podreu trobar totes les actuacions de la provincia de Barcelona, llegir articles de bandes i artistas i molt més a part de que per supossat ens podeu anar seguint a les xarxes social. Preneu nota: www.rutalokal.com
Hijxs de Boomers #7
Tu nuevo podcast sobre masculinidades y feminismos
Exploracions de l’Entorn Sonor #2
–
Barxiluna برشلونة | (Des)memòria del passat i present islàmic: Història i patrimoni
Barcelona té una important vinculació històrica i present amb l’islam que ha estat invisibilitzada. Durant gairebé un segle d’història, del 718 a l’any 801, Barcelona va formar part de l’al-Àndalus i va ser coneguda com a برشلوzنة (Barshilūna o Barxiluna) i més endavant, van romandre a la ciutat persones de religió musulmana. Per tant, malgrat la presència de pocs vestigis materials, no es pot negar la influència que ha tingut aquell temps en la Barcelona d’avui dia i també en el nostre patrimoni històric.
La història i el discurs patrimonial estan vinculades a la identitat nacional i a les pertinences, una sèrie de relats sobre allò que es considera propi i el que no potser. En aquest sentit, en el marc de la + Biennal de Pensament 2022 us proposem un debat obert sobre què ens diu la poca atenció per la memòria de tot allò islàmic de la ciutat? Com les institucions culturals actuen pel que fa a la història i la gestió del patrimoni material i immaterial de la ciutat? De quina forma podem configurar una identitat plural de la ciutat que tingui en compte la necessària vinculació de les i els barcelonins musulmans del present amb aquest passat?
Amb:
– Abdennur Prado. Assagista, poeta i cineasta. Defensor dels drets civils de les persones musulmanes a l’estat espanyol i col·laborador del relator de Nacions Unides contra la islamofòbia. Autor de nou llibres, entre els quals destaca El retorn de l’islam a Catalunya (Llibres de l’Índex, 2008).
– Bilal Sarr. Doctor en Història Medieval per la Universitat de Granada i professor en el Departament d’Història Medieval de la mateixa universitat. Autor del llibre Arabización, Islamización y Resistencias en al-Àndalus y el Magreb (Universidad de Granada, 2020) i director del projecte Maqbara, sobre els espais d’enterrament del sud-est de l’al-Àndalus.
– Camila Opazo- Sepúlveda. Graduada en Arqueologia i màster en Gestió del Patrimoni i Museologia. Doctoranda del programa de doctorat en Societat i Cultura de la Universitat de Barcelona. Els seus estudis es caracteritzen per la incorporació de perspectives feministes, antiracistes i interculturals a l’estudi i la gestió del patrimoni cultural.
Coorganitza: Oficina d’Afers Religiosos
Xupa’m el Gòtic #8
Un programa de ràdio que indaga sobre aspectes de la cultura i el pensament. Drap-Art neix al 1995 amb l’objectiu de crear consciència sobre temes ambientals i socials, mitjançant la promoció de l’art creat a partir de materials rebutjats i el reciclatge creatiu. A més de ser una plataforma per a artistes que recuperen el concepte de l’objet trouvé i utilitzen per a reflexionar sobre el deteriorament del nostre entorn.